28. april 2010

Ny bil og ny tv!

Siste nytt. Skulle gjøre noen ærender på Mo i forrige uke. Og siden jeg ikke har lappen (eller bil), så pleier jeg å sitte på Rainer innover når han skal på jobb. Han skulle på formiddags skift denne dagen, så jeg var på gruben rundt halv 6. Han slapp meg av og kjørte videre, mens bikkja fikk springe litt fra seg før jeg dro inn. Jeg gikk opp på trappa for å rope henne inn, da mamma hørte meg. Hun skulle på jobb, så er tidlig oppe. Hun tittet ut av badevinduet og pekte mot garasjen. Der ser jeg bakenden av en rød bil, hvor jeg kommenterer at den var kul, og hvem det var sin? Da pekte hun på meg.

Sto der temmelig målløs... :p Det har seg slik at foreldrene mine hadde kjøpt en ny bil til broren min for et par-tre år tilbake, etter at han havnet i en bilulykke med sin gamle nedslitte bil. Og de hadde jo sagt det at de skulle ikke gjøre noe forskjell på oss, og skulle derfor kjøpe meg en bil når lappen begynte å nærme seg. Og den nærmer seg! Hadde en (EN111) føkkings for mye feil på teorien sist. Baaah...

Men jeg hadde bare ikke forventet det der i det hele tatt. En bil koster, og jeg er ikke akkurat den som har stresset dem med saken for å si det slikt. Aldri nevnt det. Jeg og Rainer hadde jo sett etter bil til meg en stund, som vi hadde all intensjon om å betale med egne penger. Vel! Nå slipper vi å bekymre oss for det lengre! :)


Vi skulle og sjekke ut det nye kjøpesenteret på Mo her om dagen. Og handle gardiner. Vi kom heller hjem med en 50" plasma tv. Grei deal! Vi skulle jo uansett ha oss en 50" etterhvert. Vi var inne på nysenteret og skulle sjekke ut Expert. Der sto vi og beundret en 50" som hang på veggen. Så kommer det en selger snikende bak oss og lurte på om vi skulle dra hjem med den i dag? Vi sa vel noe slikt som at vi hadde ikke råd til det på stående. Men det var helt til han nevnte nedbetaling... 15 minutter senere signerte vi papirer og takket for oss. Fikk levert tv'n på døra dagen etter :)

Så mye film som vi ser så skulle det bare mangle. Det vi hadde før var en gammeldags svær boks som tok halve stuen. Helt ny opplevelse å se film nå!


Menokeihadet!





Bilen min! ;) Heelt ok til å være min første bil... :p


Ny tv'n! Snasn liten sak!



2 kommentarer:

Renathe sa...

haha genialt med tvn :) Eg å morten e akkurat likedan! :P Ska vi på elkjøp så fær bære en av oss inn! :D Spesielt no når eg ha så løst på kjøkkenmaskin og han ha løst på ps3 :D

Lisa sa...

Jepp, det e faen med farlig å fær til byen! Spesielt når det e tilbud overalt. Men ps3 e jo helligdom! Du må si fra når dåkk har fått det en dag, så kan vi spill online i lag! Vest du får tid osv.. :p