19. mars 2010

Endelig!

Da har vi funnet oss en hund! Kom over en liten sak fra sverige for noen dager siden. Kom i kontakt med selgeren, og det virket som en fin hund. Blanding mellom Jack Russell - den rasen vi opprinnelig ville gå for, og Norrbottenspets. Men etter bildene han har sendt over av hunden, virker den til å ha mye Jack Russell i seg. 

Begynte først å tvile på denne selgeren også. Den siste mailen jeg sendte han for et par dager siden, sa jeg at vi ville gå for henne. Og da, som sist gang, hørte jeg ikke fra han på et par dager. Sist gang det skjedde hadde den forrige selgeren bare solgt den forrige hunden vi ville gå for, selv om jeg sa vi skulle ha henne. 

Sendte han derfor en sms (er elendig når det gjelder å forstå svensk, så utsetter det å faktisk må prate med han i person lengst mulig, hehe). Fikk svar med en gang, hvor han sa at vi bare kunne hente henne når vi følte for det! Så på tirsdag kjører vi over grensa og henter den lille tassen! 

Han har allerede gitt henne navnet Alice, som hun lystrer veldig godt. Så får se angående et eventuelt navneskifte. Hun er fire mnd gammel. Er vist veldig lydig av seg. Ikke noe problembarn, hehe. 

Men jeg gleder meg! Begynte å bli litt lei av å fyre meg opp for vær gang vi trodde vi hadde funnet en hund, så viser det seg at vi ikke får den alikavel. 

Størrelsemessig blir hun litt større en en Jack Russell, ca. knehøyde. Hun er en litt sånn "laffe-hund". Kanskje bare jeg som forstår betydningen av det ordet?

Hoooraaay! 









Hun er jo som sagt bare fire mnd gammel, så hun blir jo større ettehvert :)




Ingen kommentarer: